20/03/2015 – El punt avui – El pla de mobilitat d’Olot obté un ampli consens

20/03/2015 – El punt avui – El pla de mobilitat d’Olot obté un ampli consens

Tots els grups polítics representats en el ple municipal van donar llum verd, de manera inicial, al pla de mobilitat urbana sostenible d’Olot, presentat per l’equip de govern (CiU i RCat). En el document, defensat pel regidor de Via Pública, Josep Ferrés, i que és fruit d’un plantejament dels tècnics i d’un procés participatiu, s’hi assenyalen 61 accions que s’han de desplegar en els pròxims deu anys. El seu cost estimat és d’uns 20 milions d’euros.

En el pla es potencia la mobilitat a peu i en bicicleta, d’una banda, ampliant el nombre de carrers on la calçada i les voreres estan a un sol nivell; i de l’altra, construint carrils bici que connectin el centre i la perifèria. Les vies susceptibles de quedar a un sol nivell són les del barri vell que encara tenen voreres, determinats carrers de l’eixample Malagrida, el carrer Fontanella o la totalitat dels barris de Sant Roc i Montolivet. En general, no s’hi restringirà el trànsit de vehicles de motor, però sí que s’hi donarà prioritat als vianants, com es fa als carrers que ja s’han transformat. Quant als carrils bici, la intenció és cobrir els circuits en què sembla més probable que hi hagi un ús elevat d’aquest vehicle, com ara els que menen cap als pavellons d’esport o a les instal·lacions del club natació.

Un altre capítol del pla fa referència a la revisió del sentit d’alguns carrers. Un exemple dels que podrien quedar afectats és el carrer Pou del Glaç. En el pla es preveu també la revisió de les zones blaves i la implantació de les zones verdes –experimentada al barri vell– en altres punts de la ciutat. Ara el document estarà 45 dies a exposició pública. L’aprovació definitiva es podria fer en el darrer ple d’aquest mandat.